VILLKOR

ALLMÄNNA VILLKOR


VIKTIGT MEDDELANDE TILL VÅRA KUNDER MED ANLEDNING AV COVID-19!



Om inget annat avtalats, gäller följande villkor vid förfrågan och bokning av våra tjänster. Har du några som helst frågor, läs gärna svaren på vanliga frågor som vi får och skulle du fortfarande ha funderingar är du välkommen att kontakta din personliga makeupartist.



PRIS


Gällande prislista finner du här. Vi förbehåller oss rätten att göra prisändringar. Bokningar genomförda innan dessa, utförs till avtalat pris.


 

RESA & BOENDE


Vi reser ut till överenskommen plats för provtillfälle och bröllop. När du anlitar oss ser vi därför till att matcha dig med en makeupartist utifrån dina behov och önskemål och utgår då också från var du bor alternativt var du ska gifta dig för att hålla nere resekostnaderna.


Resekostnader med 5 kr/km (vid längre än 10 km enkel resa) tillkommer på alla priser. Om din makeupartist behöver resa i mer än 2 h enkel resa, kommer vi tillsammans med dig överens om ett paketpris som inkluderar resa och övernattning.



BOKNING


Du skickar in din förfrågan via formuläret här. Vänligen notera att du genom att fylla i formuläret, skickar in en förfrågan och att bokningen inte är slutförd eller bindande förrän du bekräftat den och handpenningen är inbetald.


När vi mottagit din förfrågan, får du en offert/bokningsbekräftelse via e-post från din personliga makeupartist och när vi har fått en bekräftelse från dig om att du vill gåvidare med bokningen, får du en faktura på handpenningen.


Inom 7 dagar från fakturadatum ska en handpenning på halva beloppet vara oss tillhanda. Så snart handpenningen är betald, är bokningen bindande för båda parter. Handpenningen räknas av från det totala beloppet och det resterande beloppet ska vara oss tillhanda senast 14 dagar innan bröllopet. Förfallodatum framgår av faktura.


Obs! Vänligen notera att bokningen inte är giltig förrän handpenning är betald och att vi inte kan garantera tillgänglighet önskat datum om betalning inte sker i tid.



HANDPENNING


Vi tar ut ett förskott på betalningen, sk handpenning, för att vi gör oss tillgängliga ditt datum och för att bokningen ska bli bindande. Det är en trygghet och en garanti för båda parter att bokningen är klar. Handpenningen är ingen extra avgift utan räknas av från det totala beloppet.



BETALNING


Du betalar med faktura som du får via e-post från din personliga makeupartist. Vänligen observera förfallodatum.


Vid betalning från utlandet, tillkommer en administrativ kostnad på 100 kr per betalning.



MINIMUM BOKNING


Vi förbehåller oss rätten att tacka nej till uppdrag som inte uppfyller minimum bokningsstorlek, i synnerhet under högsäsong. Om din förfrågan inte uppfyller kraven, meddelar vi dig. 


Skulle du vilja göra ändringar i din bokning till ett mindre brudpaket eller färre antal tjänster efter att vi mottagit handpenning, görs det i överenskommelse med din personliga makeupartist.



PROVTILLFÄLLE


Syftet med provtillfället är att du ska få prova ut dina önskemål både vad gäller makeup och hårstyling. Vi avsätter ca 2-4 h beroende brudpaket (se vad som ingår i respektive brudpaket här).


Vi rekommenderar att provtillfället bokas in ca 4-8 veckor innan bröllopet. Tid och datum kommer du överens om med din personliga makeupartist. Vi förbehåller oss rätten att tacka nej till provtillfällen under helger, i synnerhet under högsäsong maj-oktober.



ALLERGIER


Det är din skyldighet att informera oss om eventuella allergier eller annan känslighet. Läs mer om hur vi jobbar med allergier här.



ÅNGERRÄTT


Du har 14 dagars ångerrätt. Ångerfristen räknas från dagen efter att du ingick avtalet.


Skulle du ångra ditt köp, meddela din personliga makeupartist skriftligen inom 14 dagar. Handpenning återbetalas.



SYNPUNKTER & KLAGOMÅL


Om du skulle ha synpunkter eller inte är nöjd, kontakta din personliga makeupartist snarast möjligt för att vi ska ha möjlighet att hjälpa dig, åtgärda eventuella fel eller på annat sätt kompensera dig.


Din feedback gör oss till bättre makeupartister! Efter bröllopet är vi därför supertacksamma om du vill ta dig tiden att lite kort berätta vad du varit nöjd med, vad du tycker har fungerat bra och vad som kunde fungerat bättre. Vill du, får du gärna även recensera oss på vår facebooksida här!



OM- OCH AVBOKNING


Om du av någon anledning skulle behöva omboka eller avboka uppdrag, gäller följande:


  • Om- och avbokning av uppdrag görs skriftligen via e-post till din personliga makeupartist.

  • Handpenning återbetalas ej med undantag för 14 dagars ångerrätt.

  • Vid ombokning av provtillfälle, meddela snarast möjligt och om möjligt senast 24 h innan bokad tid. I annat fall kan vi behöva debitera dig för uppkomna kostnader samt kostnader som kan tillkomma vid en ombokning.


  • Vid ombokning av bröllopsuppdrag, meddela oss snarast möjligt och senast 30 dagar innan bröllopsdatum. I annat fall debiteras du full avgift för uppdraget. Skulle din nuvarande makeupartist inte vara tillgänglig för ombokning, undersöker vi skyndsamt tillgänglighet i teamet. Ombokningskostnad på 1 700 kr tillkommer på alla ombokningar.

  • Vid avbokning av bröllopsuppdrag, meddela senast 30 dagar före bokat datum för bröllop. I annat fall debiteras du full avgift för uppdraget. Handpenning återbetalas ej, men inga extra kostnader utöver de avtalade tillkommer.


  • Vid avbokning av övriga tjänster, meddela senast 30 dagar före bokat datum för bröllop. I annat fall debiteras du full avgift för uppdraget. Handpenning återbetalas ej, men inga extra kostnader utöver de avtalade tillkommer.

  • Vid bokning av bröllopsuppdrag och övriga tjänster inom 30 dagar före bröllopsdagen, debiteras du full avgift för uppdraget vid om- eller avbokning.


Om din personliga makeupartist av någon anledning skulle behöva omboka en tid, meddelas du snarast möjligt och om möjligt senast 24 h innan bokad tid.


Vid förhinder, sjukdom eller annan oförutsedd händelse, gör vi allt vi kan för att se till att en ersättare är tillgänglig. Skulle vi inte ha möjlighet att ordna med en ersättare ("peppar, peppar"), återbetalas erlagd avgift för arbete som inte utförts.



BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER


Genom att fylla i formuläret här godkänner du att de personuppgifter du uppgett sparas och behandlas av Brudmakeup.se när du har en aktiv kundrelation till oss. Vi tar enbart in och sparar de uppgifter som är nödvändiga för att vi ska kunna


  • besvara din förfrågan med offert och bokningsbekräftelse,
  • ge dig god service och svara på dina frågor om våra tjänster,
  • genomföra din bokning och leverera önskad tjänst,
  • kommunicera med dig via telefon, e-post eller andra kontaktvägar såsom tex sociala medier.


Vi skickar inte ut någon reklam!


Behandlingen sker enligt gällande lagstiftning, vilket innebär att vi inte sparar dina personuppgifter längre tid än vad som är nödvändigt med hänsyn till ändamålen. Så snart ärendet är avslutat eller uppdraget slutfört, raderas alla dina uppgifter.


Vi tycker det är jätteroligt om du vill dela med dig av bilder från bröllopet så att vi kan publicera dem på vår hemsida och/eller i våra sociala medier. Vi ber alltid dig och fotografen om tillåtelse innan vi gör det. Skulle du ångra dig och vill att vi tar bort bilderna, bara meddela oss.


Du har rätt att begära att dina uppgifter raderas eller att vi begränsar användningen av dem när de inte längre är nödvändiga för ändamålen. Kontakta din personliga makeupartist eller ansvarig för Brudmakeup.se på info [a] brudmakeup.se.

VIKTIGT MEDDELANDE TILL VÅRA KUNDER

MED ANLEDNING AV COVID-19

REKOMMENDATIONER

Vi jobbar på som vanligt och har för avsikt att fullfölja alla våra bokningar i den mån detär möjligt, men med anledning av omständigheterna vill vi informera om deförsiktighetsåtgärder vi vidtar.


Den här informationen uppdateras löpande vid behov. Skulle ni ha några som helst frågor eller funderingar, tveka inte över att kontakta oss.


Vi följer Folkhälsomyndighetens allmänna råd och rekommendationer för att undvika smittspridning. Vi ber därför våra kunder om extra försiktighet och uppmanar alla att meddela oss om ni eller någon i er direkta närhet är sjuk. Detsamma gäller våra makeupartister. Vi stannar hemma om vi känner oss sjuka och är flexibla med att boka om provtillfälle. Skulle det vara så att vi blir sjuka, kommer vi göra allt vi kan för att hitta en ersättare.


Just nu skjuter vi på fysiska möten så långt det är möjligt. Vid behov och om det är genomförbart, träffar vi enbart den blivande bruden.


VILLKOR

Vi har full förståelse för den oro som finns och vill att alla våra kunder ska känna sig trygga med att de kan omboka alt avboka sina tjänster hos oss om de bedömer det nödvändigt. Vi kan däremot inte preliminärboka några datum.


Vi uppmanar alla våra kunder att läsa igenom våra villkor noggrant, kontakta oss vid frågor och meddela oss i god tid vid om- eller avbokning för att undvika riskera extra kostnader.


HYGIEN

Hygienrutiner är bland det viktigaste för oss - inte bara i tider som dessa, utan alltid - då vi jobbar så nära våra kunder, men nu är vi extra varsamma.


Vi håller alltid god hygien! Vi tvättar och spritar händerna regelbundet inför och under uppdragen samt rengör och desinficerar alla våra penslar/verktyg och arbetsytor inför och under våra uppdrag. Vi använder aldrig samma penslar/verktyg på flera personer utan att noggrant desinficera dem. Ni kan känna er trygga med att vi alltid använder engångsborstar till mascara, nya makeupsvampar till varje ny kund, rena penslar ochverktyg m.m. för att hålla allt hygieniskt och undvika spridning av virus och bakterier. När det gäller smink och produkter, följer vi noggrant hygienrutiner för att undvika smittspridning.


Vi använder munskydd och/eller visir.


Ta hand om varandra! ♥︎


Senast uppdaterat 2021-04-14